Fakey na Eur Usd


Przy weekendowych analizach zaciekawił mnie jeden setup. Kurs eur / usd na którym mogliśmy na początku poprzedniego tygodnia zaobserwować inside bar mieliśmy serię fałszywych wybić z tej formacji tak zwany setup fakey.


Niestety wczoraj miałem problemy z połączeniem i nie mogłem odpowiednio wcześnie opublikować posta lecz nie oznacza to, że nie możemy przeanalizować tego ustawienia tutaj z lekkim opóznieniem. Najbardziej rozczarował mnie fakt, iż nie mogłem także zająć pozycji. Setup ten był bardzo obiecujący ze względu na minimalne ryzyko. No cóż... jak to w życiu bywa „shit happens”, ale rynek nie śpi. Będzie dla nas też następnego dnia i wygeneruje napewno jakiś sygnał.

Wracając do analizy. Przypuszczając, że wchodzimy w pozycję najpóźniej na przebiciu low mother bara czyli po cenie 1,3194 i ustawiając nasz stop poniżej low najdalej wysuniętego z fałszywych wybić, czyli poniżej 1,3164 nasz SL wynosiłby lekko ponad 30 pipów! Biorąc pod uwagę możliwości wyższych interwałów była to świetna okazja. Nastepnym lewelem przy którym kurs może natrafić na wieksze problemy może być poziom w okolicach 1,3730. Mamy tam utworzonego inside bara po koniec września, dwa odbicia w październiku w górę oraz przebicie i odbicie w dół, czyli zmianę lini wsparcia w linię oporu. Przyjrzyjmy się poniższemu wykresowi:



Powodzenia i udanych trejdów!!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem tego setupu. Z tego co wiem, to inside bar gra się w ten sposób, że wchodzi się w pozycję, gdy nastąpi przebicie poziomu świecy matki. Jak cena przebije gorny poziom wchodzimy w pozycję długą, a jak dolny, to w pozycję krótką. Na wykresie który pokazałeś ja bym celował w shorta, gdyż wtedy grałbym zgodnie z trendem. A z Twojego opisu wnioskuje, że Ty wszedłbyś w longa, mimo że trend jest spadkowy tutaj. Mógłbyś wyjaśnić dlaczego zagrałbyś w ten sposób?

fxpriceactiontrader pisze...

Witaj!

Setup fakey jest fałszywym wybiciem z danej formacji lub z danego poziomu oporu bądź wsparcia. W tym przypadku spekulując na początku, że cena pójdzie w dół istotnym poziomem wsparcia, który musi zostać przebity jest dla nas low mother bara. Jak widzimy poziom ten został testowany aż 3 razy i za każdym razem odrzucony. Oznacza to nic innego jak silny poziom wsparcia, a wszystkie trzy cienie tych doji są fałszywymi wybiciami. Po długim niezdecydowaniu jaki i po długiej konsolidacji kurs zawsze wybija mocno w danym kierunku. Ze względu na ten silny poziom wsparcia spekulowałem na silne odbicie w górę.

Mam nadzieję, że mogłem pomóc. Jak są jeszcze jakieś pytania śmiało pytaj, a formacje fakey poświęce jeszcze odrębny wpis.

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

OK ale powiedz mi, co byś spekulował w momencie pojawienia się pierwszego inside bar tej białej świecy, która jest mother bar, nie wiedząc jeszcze, że poziom wsparcia będzie przez kilka dni testowany? Dałbyś zlecenie sell stop na przebicie dolnego poziomu mother bar? Czy może rozgrywasz inside bary w zupełnie inny sposób?

fxpriceactiontrader pisze...

Inside bary gram tak jak opisujesz. Jeżeli spekuluje, że kurs pójdzie w górę ustawiam polecenie buy stop powyżej high mother bara, a jak w dół to sell stop poniżej low. Dodatkowo patrzę też na ogólną sytułację na rynku. W tym przypadku nie wchodziłem w sell, ale ustawiłem pozycję buy stop powyżej high mothera z dwóch powodów:
1.do tej pory mieliśmy silny trend zwyżkowy na euro dolarze i ten ostatni większy ruch w dół potraktowałem jako korektę.
2.krótko przed utworzeniem się Inside bara był gwałtowny ruch w dół po czym nastąpił gwałtowny ruch w górę. Dało mi to do myślenia, że rynek odrzuca aktualnie niższe ceny.
Jeżeli nie jestem pewny co do kierunku albo, gdy kurs podąża w przeciwnym kierunku niż spekulowałem licze na pojawienie się falszywego wybicia i jak się pojawi zamiast na przebicie high czy low mother bara wchodzę na sygnał „fakey”. Jeżeli tak się nie stanie godzę się wtedy z faktem, że źle obstawiałem, próbuje przeanalizować sytułację jeszcze raz by znaleźć błąd w moim myśleniu i czekam na następną okazję do wejścia.

Prześlij komentarz

Copyright © Forex Trading i Price Action - Blogger Theme Fitness Exercise Equipment | Premium Blogger Templates